tisdag 21 juli 2009

Bilder,nyhet & tävling!

Skulle ha uppdaterat igår kväll och jag satte mig vid datan med intentionen att göra det men var så trött efter bion att mina ögon gick i kors och jag klarade inte ens av att sätta in bilderna =(.. Här nedan kommer bilder från rasspecialen i köping.
Glömde igår att skriva att jag hade turen att vinna en ihopfällbar bur och ett koppelset,alla som ställde ut vann ngt men jag vart lottad att välja först,och givetvis tog jag buren=).
Dessutom var dp klubben riktigt generösa så alla utställare fick en tävlingsbok till hunden,blodpulver och ett tuggben! Jag tyckte det var super att vinna buren så jag kom på en liten idé...Som har med nyheten att göra...Kan man inte vinna en tävling kan man ju alltid anordna en! (Jag vet..jag är knäpp..)kolla lite längre ner för fortsättningen...;-)






Japp!! Vi ska ha valpar=) Kira och Manfred ska få bebisar som är beräknade att komma den 31/7 ca.. så både grekisk mytologi kullen och vikinga kullen ska få halvsyskon=p.
Så..nu till tävlingen.
Den går ut på att gissa hur många valpar som döljer sig i Kiras mage och vilka kön dessa har B-)..
Den som kommer närmast kommer att få ett pris som jag inte riktigt kan avslöja än eftersom jag inte hunnit iväg och handla än...men priset kommer att avslöjas under dagen,kan redan tala om att det kommer att inhandlas på djuraffären=).
Blir det flera som prickar rätt så kommer en lottning om första pris att ske och sedan får de andra ett "tröstpris". Har ingen rätt så vinner den som kommit närmast.
Skicka era tävlingsbidrag som kommentarer på bloggen.Lycka till!

16 kommentarer:

Andreas sa...

Haha!
Jag röstar på 4 (stora) valpar. 3 hanar och 1 tik!

Kram kram

Christoffer sa...

Jag tror antingen att det är 5 eller 6 valpar... Om det är 5 valpar är det 3 hanar och 2 tikar. Är det 6 valpar är det 3 hanar och 3 tikar.
Jag försökte lägga in en kommentar tidigare, men då blev något knas. Då i alla fall gissade jag på 6 valpar, men jag tror jag ändrar mig till 5 nu...
Min gissning är alltså 5 valpar. 3 hanar och 2 tikar. :D

Stor kram

Heidi sa...

Vi gissar på 4
3 hanar och en tik

Jenny Kjellman sa...

Hej.
Jag gissar på 4 valpar 2 hanar & 2 tikar!
MVH Jenny.

Lotta sa...

Jag gissar på 5 valpar.
två röda hanar, en svart hane, en röd tik och en svart tik ;)

Kram Lotta

Mia sa...

Vilken härlig mage!! Jag gissar att det blir så många det blir *make it safe hey* och hoppas allt går bra hela vägen!

Roligt att höra av dig, längesedan sist verkligen! Pensionatet ligger mellan Täby och Vallentuna och heter Chang-Dobels. Helt suveränt ställe tycker vi! Högsäsong är 240 kr per påbörjad dag.

Linda Fredriksen sa...

Hejsan! Vill oxå vara med o gissa =) Jag tror 5 valpar, 3 tikar, 2 hanar.
Hoppas ni har det bra :)

Kram

katarina sa...

Hej! Tack för igår. Det var supertrevligt. Jag vill vara med på din gissningslek. Jag gissar på att det blir 5 st valpar.3 tikar och 2 hanar. :-)

Mvh Katarina med Meja.

Ps. Meja har börjat att löpa.

Anonym sa...

Vi gissar på 2 + 2 = 4

Loppan & Catharina

Kikkie Appelberg Almesjö sa...

Tror att Kira får 4 svarta valpar,antagligen kommer det att vara 2 tikar och 2 hanar (ganska säker på det)Lycka till Kira/Kramar mormor

Anonym sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar ang.dezzi....det är tomt men nu glädjs jag åt er i stället till er planerade nedkomst :)
Jag tror det blir 3hanar(2bruna-1svart),1 svart tik.
Hoppas allt går bra, Lycka till :)
Najmi mä familj
http://nattugglaifalkhuset.blogg.se/

Anonym sa...

Hej!
Jag gissar på...
2 röda hanar-1svart hane,1 svart tik :)
// Olivia(dotter till Najmi)

Nilla sa...

Hallå hållå !!!!
Jag (vet) tror 3 tikar 2 hanar!!!!!

Sophia sa...

Jag tror på 4 valpar! 2 svarta/ 1 röd hane och 1 svart tik.

Lycka till med allt!
Stora kramar från Sophia (och Eira)

Lotta sa...

Sorry Annika kan inte hålla mig...

Det blev 4 valpar :)
Annika får meddela vilka färger och kön!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS
Kram Lotta

Rogann sa...

Haha=) Lotta din lilla skvallerbytta;-)...
Eftersom ingen prickade helt rätt kommer vi att ordna lotteri bland dem som kom närmst=) mer detaljer plus vinnare kommer imorgon!