måndag 20 juli 2009

Dvärgpinscher rasspecial

Dvärgpinscher ras specialen gick av stapeln igår och jag,Andreas och Christoffer åkte dit med Embla,Rocco,Frank och Albin.
Vi hade inga förväntningar men hade en toppendag där Embla och Albin visserligen båda vart oplacerade men fick kanonkritik,Rocco blev 2:a i sin klass och fick en fin pokal=),Frank blev också 2:a i sin klass med HP och gick vidare till konkurrensklassen där han placerade sig som stolt 4:a =). Sedan kom det som gjorde min dag..uppfödarklassen,där vi slutade på 3:e plats med toppkritik!
Emblas kritik:Mkt bra typ o storlek.Välskuret huvud som kunde ha mer kraft i u-käke. Välplacerade öron.ngt runda ögon.Vällagd skuldra. Ngt rak i överarm o handled. Mkt bra hals och överlinje.Ngt lång länd som stör underlinjen. Välvinklat bakställ.Blir ngt bakhög i rörelser.har balanserad längd i rörelse.Trevligt presenterad.

Roccos kritik:Bra typ.Ger för dagen ett lätt o luftigt inttryck.Huvud av mkt bra typ o proportion.Ngt tunn underkäke.Mkt bra nacke o överlinje.Mkt bra skuldra men rak i överarm o handled m tendens till att kota över. Bra bröstkorg men lång i sin länd.Välvinklat bakställ.Fint kors. Bär sig fint men ngt kort o instabil i frambensrörelserna.Trevligt temperament.

Uppfödargrupp: 2 kombinationer där det finns många likheter i huvudenas detaljer o uttryck.Format o helhetsintryck är likartat så oxå rörelsescheman.En uppfödare som har satt sin prägel.

Frank och Albins resultat har jag inte hunnit skriva av men båda fick som sagt finfin kritik=).
Vill tacka Cristoffer för att han körde och både Chris och Andreas för trevligt sällskap och all hjälp,ni är guld värda.Säg till när det passar med middag!..
Och ett stoort grattis till "min" uppfödare Lotta som vann med sin uppfödargrupp,det var hon värd=). Foton kommer upp senare idag samt en liten "nyhet" och en tävling....;-)

3 kommentarer:

Angeline sa...

Var det då du vann det där enooorma tältet som sedan stod i våran hall? :D

Rogann sa...

Nope,tyvärr vann jag inte tältet..det har jag köpt tidigare men till ett vrakpris,så jag är nöjd ändå=)..Kram

Lotta sa...

GRATTIS till 3:e pris med din uppfödargrupp :)

Och tack för inlägget i gästboken och för att du nämner mig här med :)Det var så roligt att vinna med min första grupp någonsin!

Kram Lotta