torsdag 28 februari 2008

Tandborttagning...






















Idag har jag varit med Flikka på Nacka Djurklinik för att ta bort 2 stycken envisa mjölktänder som vägrat lossna =( . Flikka var inte alls förtjust och tittade anklagande på mig när vi vart invisade i ett litet rum som hon senare systematiskt försökte hitta ut ur..
När hon fått den lugnande sprutan kämpade hon tappert för att hålla sig vaken i sisådär 3-4 min innan hon var helt däckad. Efter hon vaknat upp klädde jag på Flikka lite varma kläder och seda vart vi hämtade av min mamma och syster Alex som passade Flikka medans jag var på jobbet en stund.Ett stort tack till min underbara mamma & lika underbara syster!
Jag kunde givetvis inte låta bli att vara framme med mobilen och dokumentera lite =)
Tittade på bilderna och såg att jag ofta tar bilder som får hundarnas huvuden att se långa och smala ut,så är inte fallet..Det är bara jag som inte tänker på vilken vinkel jag fotar från..

Inga kommentarer: